پیش بینی کاهش محصولات زمستانه استرالیا

پیش بینی کاهش محصولات زمستانه استرالیا

پیش بینی کاهش محصولات زمستانه استرالیا

پیش بینی ها از بارندگی کمتر از حد نرمال و خشکی در مناطق اصلى تحت كشت در مرحله جوانه زدن محصولات كشاورزى و تاثير آن بر كاهش ميزان عملكرد محصول، احتمالاً تولید محصولات زمستانه استرالیا را براى فصل زراعى ٢٠٢٣/٢٠٢٤، به کمتر از رکورد سال گذشته كاهش دهد.
طبق اعلام دفتر آمار و علوم کشاورزی و منابع طبیعی استرالیا (ABARES)، كاهش کاشت کلزا و گندم و كاهش كمتر از حد انتظار صادرات در نيمه اول فصل، ميتواند بر ذخاير كلى كلزا و گندم، تاثير داشته باشد.
با در نظر گرفتن رکورد برداشت كلزا اين فصل با حدود ٨.٣ میلیون تن (در مقابل ٦.٨٢ میلیون تن)، کل ذخایر کلزای استرالیا در اوائل ماه مه، حدود ١.٣-١.٤ میلیون تن بیشتر از ميزان سال قبل تخمین زده می شود.
با نزدیک شدن به برداشت کلزادر اتحادیه اروپا، اوکراین و روسیه به احتمال زیاد تقاضای جهانی برای کلزای استرالیا طى ماه ژوئیه الى سپتامبر سال جارى کاهش يابد. مشخصاً، خريدارهاى چینی عامل اصلى در تعيين بازار تقاضا خواهند بود.
در حالی که از نوامبر سال ٢٠٢٠ هیچ صادرات كلزا استرالیایی به چین صورت نگرفته است در مقابل صادرات محموله هاى گندم استرالیا به چین از ژانویه الى آوریل سال جارى به ٣.٨ میلیون تن افزایش يافته است.(در مقایسه با ٢.٢ میلیون تن در سال قبل و تنها ٥٠٠ هزار تن در مدت مشابه در سال ٢٠٢١).
در زير، (نمودار بالا) ترند قيمت (دلار استراليا) بازار آتى كلزا در بورس پاريس (MATIF) و كانولا در بورس كانادا (ICE) را از سال ٢٠١٠ و در نمودار دوم روند ميزان توليد كلزا و كانولا در دنيا را از سال ٢٠٠٣ بررسى ميكنيم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *