کاهش عوارض صادراتی گندم و ذرت توسط روسیه

کاهش عوارض صادراتی گندم و ذرت توسط روسیه

کاهش عوارض صادراتی گندم و ذرت توسط روسیه

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ٢١ ام الى ٢٧ ام ماه ژوئن را اعلام كرد؛
بر اين اساس، شاهد كاهش ⬇️ عوارض صادراتی گندم 🌾 به ٢،٦١٢ روبل، ذرت 🌽 به ١،١٦٨ روبل خواهيم بود. عوارض صادراتى جو 🌾🐄 كماكان صفر 0️⃣ ميباشد.
وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه پیشنهاد داده که حداقل قیمت‌های خريد برای غلات را در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تغییر دهد، به‌طوری که با دستیابی به این قیمت‌ها، خرید و معاملات تجاری در بازار غلات انجام خواهد شد.
با توجه به پیشنهاد دستورالعمل وزارتخانه، سطوح قیمت پیشنهادی پایین‌تر ⬇️  از آنچه در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۳ تأیید شده است، قرار دارد. علاوه بر این، دوره‌ای که این قیمت‌ها برای آن تعیین می‌شوند نیز تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌شود این دوره از ۱ اوت ۲۰۲۳ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ تعیین شود. در دستور فعلی، این دوره از ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ ذکر شده است.
روند سرعت صادرات گندم 🌾 روسيه از بنادر آب هاى عميق، تا روز پنجشنبه برای هفته منتهی به ٢٥ام خرداد ماه ثابت ↔️بود.
نكته قابل توجه، ارسال كشتى بوزن تقريبى ٣٥ هزار تن گندم 🌾به مقصد اسپانيا ميباشد. با توجه به اينكه عوارض واردات گندم با پروتئين پايين به اتحاديه اروپا بالا ميباشد، احتمالا اين محموله بايد با پروتئين بالاى ١٥.٣٪؜ حمل شده باشد.
در طول هفته، حدود ٦٣٣ هزار تن گندم از بنادر روسیه حركت کردند که سهم مصر (١٨٩ هزار تن)، ١١٢ هزار تن به ترکیه و ٥٩ هزار تن به الجزایر اختصاص داشت که بخشی از مناقصه های اخیر است.
برزیل همچنین به واردات گندم از روسیه و در مجموع ٥٨ هزار تن ادامه ميدهد. اين وضعيت با توجه به مشکلات برداشت گندم در آرژانتین ادامه داد.
حدود ٦٠ هزار تن به مقصد سوریه، ٤٦ هزار تن کنیا و ١٥ هزار تن به مقصد اوگاندا، ارسال شده است.
به طور کلی بازار صادرات گندم روسيه به دلیل ترکیبی از تقاضای کم بازار و عدم اطمینان در مورد تنظیم قیمت گندم در روسیه، روند ثابت و آرامي دارد.
مجموع صادرات گندم از طریق راه آهن، کامیون و حمل و نقل از بنادر دریایی تاکنون به ٤٣ میلیون تن رسیده است، در حالی که برآورد رسمی صادرات برای سال زراعى ٢٠٢٢/٢٠٢٣ حدود ٤٥ ميليون تن است.
در زير، متوسط ميزان واردات و صادرات ١٠ بازار اصلى گندم را طى دو سال با سال زراعى پيش رو، بررسى ميكنيم.
**
ياشار

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *