اعلام عوارض صادراتی 16 ام الی 22 آگوست توسط روسیه

اعلام عوارض صادراتی 16 ام الی 22 آگوست توسط روسیه

اعلام عوارض صادراتی 16 ام الی 22 آگوست توسط روسیه

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ١٦ ام الى ٢٢ ماه آگوست را اعلام كرد؛
بر اين اساس، شاهد افزايش ⬆️ عوارض صادراتی گندم 🌾 به ٣،٧١٢ روبل و ذرت 🌽 به ٢،١٧٥ روبل و جو 🌾🐄 به ٤٣٩ روبل خواهيم بود.
آخرين برآوردها از ميزان صادرات گندم 🌾روسيه برای فصل زراعى ٢٠٢٣/٢٠٢٤ با افزایش ۰.۹ میلیون تن نسيت به برآوردها ماه جولاى، به ۴۸.۱ میلیون تن رسيده است. روسیه در سال گذشته ۴۶.۹ میلیون تن گندم صادر کرده بود.
افزايش ⬆️ برآورد ميزان صادرات اساساً بدنبال سرعت بی‌سابقه صادرات در ابتدای فصل به دلیل فعالیت قوی صادرکنندگان اصلاح شده است.
از آغاز فصل زراعى جارى تا تاریخ ١٨ مرداد، روسیه موفق به فروش ۴.۹ میلیون تن گندم شده است که در مقابل ٧٠٠ هزار تن در سال گذشته، افزايش قابل توجهى دارد.
فعالیت صادرکنندگان احتمالاً با توجه توسعه زیرساخت‌های صادراتی در داخل کشور تقویت خواهد شد. در سطح جهانی، صادرات روسیه از كاهش رقابت پذيرى با اوکراین و افزایش واردات توسط کشورهای شمال آفریقا بهره‌مند خواهد شد.
اما رقابت احتمالی با کشورهای اروپای شرقی، مانند رومانی، می‌تواند تا حدودى مانع صادرات گندم روسیه شود. در مناقصه اخير که توسط شرکت تامين غلات مصر GASC در تاریخ ١١ام مرداد برگزار شد، تأمین‌کنندگان گندم رومانیایی کمترین قیمت FOB را برای گندم با قیمت ۲۴۹ دلار در هر تن اعلام کردند که از پايين ترين پیشنهادات روسیه، یک دلار كمتر بود.
يكى از پيش بينى ها از ميزان تولید گندم روسيه در سال ۲۰۲۳/۲۴ حدود ۸۷.۱ میلیون تن ميباشد که در مقایسه با ۱۰۴.۲ میلیون تن در سال گذشته کاهش یافته است. در نظر داشته باشيم كه صادرات فعال غلات از روسیه به قیمت‌های جهانی نیز فشار مضاعف وارد كرده است.
در بالا، ميزان ذخاير گندم روسيه را در انتهاى فصل، بررسى ميكنيم.
**
ياشار

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *