چشم انداز میزان تولید روغن آفتابگردان، روغن کلزا، روغن پالم برای سال 2023/2024

چشم انداز میزان تولید روغن آفتابگردان، روغن کلزا، روغن پالم برای سال 2023/2024

چشم انداز میزان تولید روغن آفتابگردان، روغن کلزا، روغن پالم برای سال 2023/2024

چشم انداز ميزان مجموع توليد انواع روغن آفتابگردان🌻، روغن کلزا 🌿و روغن پالم 🌴براى سال ٢٠٢٣/٢٠٢٤ با کاهش ⬇️قابل توجهی پیش بینی می شود. در مقابل، افزایش ⬆️قابل توجه و در حدود ٢.٢ ميليون تن در توليد كل روغن سویا 🌱 پیش بینی می شود كه اين برآورد مشروط بر اینکه عرضه و توليد دانه سویا در راستاى برآوردها باشد، محقق خواهد شد. البته، واکنش بازار به دلیل بدتر شدن چشم انداز وضعيت ميزان برداشت دانه سویا 🌱در ایالات متحده تا حدودى نگران کننده ميباشد، از طرف ديگر بخشى از انتظار بازار مبنى بر افزايش تولید روغن خام سویا به افزایش بيشتر مصرف و تقاضاى کنجاله سویا 🌱🐄در بازار هاى نيز بستگى دارد.
رشد پیش بینی شده در تولید جهانی انواع روغن های گیاهی اصلی از ٦.٤ میلیون تن در سال ٢٠٢٢/٢٠٢٣ به حدود ٤.٣ میلیون تن در فصل آینده کاهش ⬇️ خواهد یافت. با وجود این، انتظار می‌رود که ميزان ذخایر انواع روغن هاى گياهى دنيا تا پايان ماه آينده ميلادى (اوائل مهر ماه) به حد مطلوب و به ٣٢.٤ میلیون تن برسد كه نسبت ميزان ذخیره به مصرف به ١٥.٥ درصد رسيده كه بالاترین میزان طى ٨ سال گذشته است.
با در نظر گرفتن این ميزان ذخاير، تخمین زده می‌شود که افزایش ٦.٣ میلیون تنی در مصرف جهانی انواع روغن در سال ٢٠٢٣/٢٠٢٤ را انتظار داشته باشيم.
ميزان رشد مصرف ممکن است در کشورهای تولیدکننده بیودیزل ⛽️ تا حدودى كُند تر باشد. با این حال، کشورهای در حال توسعه صنعت بيوديزل احتمالا سرعت رشد تقاضاى بيشترى را روانه بازار كنند. براى مثال، صنعت بیودیزل آرژانتین به دنبال حجم بیشتری از روغن سویا برای تولید است.
روند مصرف در این فصل به طور قابل توجهی متفاوت است. مصرف انواع روغن گياهى در ایالات متحده آمریکا، برزیل، اندونزی، چین و هند به دلیل تولید بیودیزل و بازگشت تقاضا بعد از دوران پاندمى كرونا، در مجموع ٧.٤ میلیون تن افزایش ⬆️مى یابد. در مقابل، مصرف در برخی از کشورها مانند بنگلادش، پاکستان، فیلیپین رکود یا کاهش خواهد یافت.
در تصویر بالا، روند تغييرات سالانه كل ميزان توليد و مصرف انواع روغن هاى گياهى را از سال ٢٠١٤/٢٠١٥، بررسى ميكنيم.
**
ياشار

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *